MarkeTip #1: Inzicht met AI en Microsoft Clarity
Jouw website optimaliseren? Dan heb je data nodig. Maar, in de “oceaan aan data” is het makkelijk verdrinken. Je kent de basis-metrics misschien, maar wat vaak nog lastiger is: de juiste conclusies trekken op basis van de data die je ziet.
In deze eerste editie van Huray’s MarkeTip lees je wat Microsoft Clarity is, de voordelen om dit in te zetten & hoe hun nieuwste feature jou helpt om betere conclusies te trekken!
Website inzichten met Microsoft Clarity 📊
Wat is Microsoft Clarity?
Met Microsoft Clarity analyseer je het gedrag van jouw websitebezoeker. Het verzamelt heatmaps, schermopnames en statistieken. Deze data laat jou zien waar je website goed scoort, maar vooral: waar je websitebezoeker tegenaan loopt. Omdat bijvoorbeeld iets niet goed werkt.
3 voordelen van Microsoft Clarity
- Het is een gratis, eenvoudig te installeren tool
- Je kunt je Google Analytics 4-property koppelen voor extra inzichten
- Het installeren van Clarity heeft niet/nauwelijks impact op de laadtijd van je website
Extra inzichten met Copilot
Copilot is de nieuwste feature van Microsoft Clarity – en wij zijn fan! Zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt met het leren interpreteren van data-inzichten, kun je deze tool heel goed gebruiken. Je kunt Copilot bijvoorbeeld vragen hoe je website presteert. Of vragen wat de conclusies zijn na het bekijken van een sessie.
#MAND 🧺
Ga je aan de slag met conversieoptimalisatie op jouw website? Zorg dan voor een analytics tool zoals Microsoft Clarity. Het geeft je inzichten en zorgt dat je weet waar jij het snelst impact kunt maken om betere resultaten te halen.