MarkeTip #17: Combineer creativiteit data in Growth Marketing ♻️
Spotify, Airbnb en Uber zijn er groot mee geworden: inspelen op growth marketing binnen de organisatie. Het is wat mij betreft veel meer dan een buzzwoord. Ik zie het als een mindset die bij elke marketeer van nature aanwezig moet zijn.
Wil jij verder kijken dan die ene campagne, maar naar het totaalresultaat dat ‘groei’ heet? Koppel jouw creativiteit dan aan data!
Ik leg het je hieronder uit.
Creativiteit 🫶 data
Het lijken twee uiterste begrippen, maar ze zijn juist binnen growth marketing onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Op basis van KPI’s probeer je de data op zo’n manier in kaart te brengen, dat er nieuwe ideeën ontstaan.
Doelgericht, omdat je jouw creativiteit op deze manier inzet om de data te verbeteren. Betere data, betekent groei. En die groei? Dat kan van alles betekenen:
- Extra merkbekendheid
- Meer omzetvolume
- Verbeterde ROI
- Meer websitebezoekers
- Verhoogde interactie
- Etc.
De Growth Mindset komt écht tot leven als je van deze twee elementen een repeterend geheel maakt:
Analyseer de data -> Zet je creativiteit in voor ideeën -> Test jouw ideeën -> analyseer de nieuwe data -> zet je creativiteit in voor nieuwe ideeën -> test jouw nieuwe ideeën -> Analyseer… ♻️
Wacht niet af, maar doe! En mijn belangrijkste tip: wees niet bang om fouten te maken.
#MAND 🧺
Met growth marketing kijk je verder dan de traditionele of digitale marketing principes. Zet creativiteit, marketing, innovatie en data in om groei te realiseren voor de organisatie.