MENU
SLUITEN
Huray up

Op zoek naar digitale groei? Let’s grab a coffee.

Bellen Mailen
Huray watermark
Student Experience
Marketing

Growth marketing voor internationale uitbreiding

De vraag aan Huray
“Hoe kunnen we Student Experience als internationaal merk neerzetten?”

student experience

Het groeiresultaat van Student Experience

70% meer SEO verkeer
90% lagere kosten per conversie
28,5 miljoen online impressies
27 duizend reacties op studio aanbod
70% meer SEO verkeer
90% lagere kosten per conversie
28,5 miljoen online impressies
27 duizend reacties op studio aanbod
Growth Marketing uitdaging

Uitdaging

Om de internationale plannen van Student Experience te verwezenlijken, werd er online een nieuwe strategie toegepast. Een domeinnaam-omzetting van ‘.nl’ naar ‘.com’. En natuurlijk: het bereiken van een nieuwe doelgroep. Specifiek in Spanje, Madrid, de locatie van het eerste internationale studentencomplex van Student Experience.

Als jarenlange strategische marketingpartner werd Huray benaderd om de digitale aanpak samen om te zetten.

Oplossing

De ondersteuning bij Student Experience lag op twee vlakken. Ten eerste werd een migratieplan opgesteld voor de domeinverhuizing. Met een duidelijk doel: zo veel mogelijk SEO-verkeer en autoriteit behouden. Het migratieplan was inclusief een communicatieplan richting alle stakeholders van Student Experience.

Het migratieplan ging hand in hand met een growth plan om aan de naamsbekendheid in Spanje te werken. We zetten hierbij in op doelgroepen met zowel een latente (onbewuste) en manifeste (bewuste) behoefte. Met de daarbij horende digitale kanalen.

Zoekmachine optimalisatie
huray marketing quote

“Huray verzorgt en beheert al jaren de onlinecampagnes voor Student Experience. Ze nemen het volledige proces, van strategie tot uitvoering, moeiteloos op zich. Ze komen met innovatieve ideeën en zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Resultaten worden duidelijk en overzichtelijk gerapporteerd.

We zijn heel erg tevreden over de inzet en deskundigheid van het team!”

– Letty, Student Experience

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

 

close

Analyse

Een nieuwe markt vraagt om nieuwe inzichten. We deden onderzoek naar de locatie in Madrid en vergaarden inzichten over onder meer de diverse nationaliteiten van de studenten.

Ideeën

De bestaande kanalen van de Nederlandse campagnes breidden we uit met nieuwe kanalen en tactieken, zoals TikTok en Bing Ads. In de tussentijd werd voor de domeinmigratie een migratieplan opgesteld.

Prioriteren

We startten met het targeten van de nationaliteiten met de grootste aanwezigheid in Madrid. Om nauwkeurige data-inzichten te verkrijgen, optimaliseerden we Google Analytics 4 met een Server Side Tagging-implementatie. Zo meten we het effect van de domeinmigratie ook direct een stuk beter.

Testen &
valideren

Tijdens het testen en valideren kwamen we erachter dat er naast studenten nóg een doelgroep is: de ouders van studenten. De marketing funnel passen we hierop aan – en zetten we andere communicatiekanalen in om ook de ouders te bereiken.

Bij de domeinmigratie werden kinderziekten eruit gehaald, door direct na implementatie een technische scan te doen.

Evalueren

Maandelijks evalueren we het resultaat met Student Experience. Op basis van de inzichten die wij zien, en de data-analyses die de klant ons aanreikt, komen we samen tot nieuwe ideeën om de bekendheid in Spanje te vergroten.

In de eerste evaluatie voor de domeinmigratie zien we een positief effect op SEO-gebied!

Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren
Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren

Analyse

Een nieuwe markt vraagt om nieuwe inzichten. We deden onderzoek naar de locatie in Madrid en vergaarden inzichten over onder meer de diverse nationaliteiten van de studenten.

Ideeën

De bestaande kanalen van de Nederlandse campagnes breidden we uit met nieuwe kanalen en tactieken, zoals TikTok en Bing Ads. In de tussentijd werd voor de domeinmigratie een migratieplan opgesteld.

Prioriteren

We startten met het targeten van de nationaliteiten met de grootste aanwezigheid in Madrid. Om nauwkeurige data-inzichten te verkrijgen, optimaliseerden we Google Analytics 4 met een Server Side Tagging-implementatie. Zo meten we het effect van de domeinmigratie ook direct een stuk beter.

Testen &
valideren

Tijdens het testen en valideren kwamen we erachter dat er naast studenten nóg een doelgroep is: de ouders van studenten. De marketing funnel passen we hierop aan – en zetten we andere communicatiekanalen in om ook de ouders te bereiken.

Bij de domeinmigratie werden kinderziekten eruit gehaald, door direct na implementatie een technische scan te doen.

Evalueren

Maandelijks evalueren we het resultaat met Student Experience. Op basis van de inzichten die wij zien, en de data-analyses die de klant ons aanreikt, komen we samen tot nieuwe ideeën om de bekendheid in Spanje te vergroten.

In de eerste evaluatie voor de domeinmigratie zien we een positief effect op SEO-gebied!

De juiste focus om te groeien

35%

Google Ads

35%

Meta Ads

10%

TikTok Ads

15%

CRO / Data

5%

E-mail marketing

Conclusie

Student Experience heeft een grote internationale slag gemaakt. De domeinmigratie was een groot succes en daarnaast opende in april de eerste locatie in Spanje. In 3 maanden tijd zijn 50% van de studio’s verhuurd.

Search Engine Marketing

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

ronald jan huray
Ronald-Jan de Bruin ronald-jan@huray.nl

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze growth specialismen. Voor jouw digitale groei.

Search Engine Advertising
Campagne strategie
E-mail marketing
Campagne Framework
Social Media Advertising
Search Engine Advertising
Campagne strategie
E-mail marketing
Campagne Framework
Social Media Advertising