huray-watermark-gray

Student Experience

Growth marketing voor internationale uitbreiding

De vraag aan Huray
โ€œHoe kunnen we Student Experience als internationaal merk neerzetten?โ€

student-experience-2-1

Het groeiresultaat van Student Experience

70% meer SEO verkeer

90% lagere kosten per conversie

28,5 miljoen online impressies

27 duizend reacties op studio aanbod

Uitdaging

Om de internationale plannen van Student Experience te verwezenlijken, werd er online een nieuwe strategie toegepast. Een domeinnaam-omzetting van โ€˜.nlโ€™ naar โ€˜.comโ€™. En natuurlijk: het bereiken van een nieuwe doelgroep. Specifiek in Spanje, Madrid, de locatie van het eerste internationale studentencomplex van Student Experience.

Als jarenlange strategische marketingpartner werd Huray benaderd om de digitale aanpak samen om te zetten.

AdobeStock_451783990
SEO

Oplossing

De ondersteuning bij Student Experience lag op twee vlakken. Ten eerste werd een migratieplan opgesteld voor de domeinverhuizing. Met een duidelijk doel: zo veel mogelijk SEO-verkeer en autoriteit behouden. Het migratieplan was inclusief een communicatieplan richting alle stakeholders van Student Experience.

Het migratieplan ging hand in hand met een growth plan om aan de naamsbekendheid in Spanje te werken. We zetten hierbij in op doelgroepen met zowel een latente (onbewuste) en manifeste (bewuste) behoefte. Met de daarbij horende digitale kanalen.

huray-marketing-quote

โ€œHuray verzorgt en beheert al jaren de onlinecampagnes voor Student Experience. Ze nemen het volledige proces, van strategie tot uitvoering, moeiteloos op zich. Ze komen met innovatieve ideeรซn en zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Resultaten worden duidelijk en overzichtelijk gerapporteerd.

We zijn heel erg tevreden over de inzet en deskundigheid van het team!โ€

โ€“ Letty, Student Experience

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

Analyse

Een nieuwe markt vraagt om nieuwe inzichten. We deden onderzoek naar de locatie in Madrid en vergaarden inzichten over onder meer de diverse nationaliteiten van de studenten.

Ideeรซn

De bestaande kanalen van de Nederlandse campagnes breidden we uit met nieuwe kanalen en tactieken, zoals TikTok en Bing Ads. In de tussentijd werd voor de domeinmigratie een migratieplan opgesteld.

Prioriteren

We startten met het targeten van de nationaliteiten met de grootste aanwezigheid in Madrid. Om nauwkeurige data-inzichten te verkrijgen, optimaliseerden we Google Analytics 4 met een Server Side Tagging-implementatie. Zo meten we het effect van de domeinmigratie ook direct een stuk beter.

Testen & valideren

Tijdens het testen en valideren kwamen we erachter dat er naast studenten nรณg een doelgroep is: de ouders van studenten. De marketing funnel passen we hierop aan โ€“ en zetten we andere communicatiekanalen in om ook de ouders te bereiken. Bij de domeinmigratie werden kinderziekten eruit gehaald, door direct na implementatie een technische scan te doen.

Evalueren

Maandelijks evalueren we het resultaat met Student Experience. Op basis van de inzichten die wij zien, en de data-analyses die de klant ons aanreikt, komen we samen tot nieuwe ideeรซn om de bekendheid in Spanje te vergroten. In de eerste evaluatie voor de domeinmigratie zien we een positief effect op SEO-gebied!

De juiste focus om te groeien

  • Google Ads

    0%
  • Meta Ads

    0%
  • TikTok Ads

    0%
  • CRO / Data

    0%
  • E-mailmarketing

    0%

Conclusie

Student Experience heeft een grote internationale slag gemaakt. De domeinmigratie was een groot succes en daarnaast opende in april de eerste locatie in Spanje. In 3 maanden tijd zijn 50% van de studioโ€™s verhuurd.

MicrosoftTeams-image-1-1828x1500

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

peter-christenhusz-huray

Peter Christenhusz

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.