MENU
SLUITEN
Huray up

Op zoek naar digitale groei? Let’s grab a coffee.

Bellen Mailen
Huray watermark
Keer Diabetes2 Om
Marketing

Een flexibele marketing funnel

De vraag aan Huray
“Hoe kunnen onze online inspanningen leiden tot meer inschrijvingen voor ons leefstijlprogramma?”

voeding leeft

Het groeiresultaat van Keer Diabetes2 Om

+51% SEO-verkeer
+9% meer website interactie
+73% stijging conversies
+64% branded search
+51% SEO-verkeer
+9% meer website interactie
+73% stijging conversies
+64% branded search

Uitdaging

Keer Diabetes2 Om – een leefstijlprogramma van Voeding Leeft – helpt mensen hun diabetes type 2 omkeren. Waar zij op wetenschappelijk onderzoek en vanuit deelnemers uitstekend worden beoordeeld, is het de taak om zoveel mogelijk mensen zich laten inschrijven. De complexiteit van de doelgroep maakt het voor Keer Diabetes2 Om een uitdaging om de juiste (potentiële) deelnemer te bereiken – en te activeren om zich in te schrijven.

Growth Marketing uitdaging
Zoekmachine optimalisatie

Oplossing

Als digitale partner beweegt Huray mee met de ontwikkelingen binnen Keer Diabetes2 Om. Waar de focus lange tijd op conversie lag, verschuift dit naar landelijke merkbekendheid. Mede dankzij het unieke feit dat veel zorgverzekeraars het leefstijlprogramma van Keer Diabetes2 Om meenemen in hun basisverzekering.

Voor Keer Diabetes2 Om is een aangepaste marketing funnel opgesteld. In deze funnel worden merkbekendheid campagnes gekoppeld aan concrete acties om de doelgroep zichzelf bewust te maken of hij/zij geschikt is om mee te doen aan het programma.

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

 

close

Analyse

De complexe doelgroep van Keer Diabetes2 Om blijkt meer touch points nodig te hebben vóórdat zij overgaan op conversie. Er moet dus een shift gemaakt worden van focus op harde conversies naar focus op soft (ondersteunende) conversies. De huidige deelnemers (merkambassadeurs) kunnen hier een positieve rol in spelen.

Ideeën

In de campagnes richten we ons op het verstrekken van zoveel mogelijk informatie over het leefstijlprogramma. Door de huidige deelnemers gedeeltelijk mee te nemen in de campagnes, zorgen we voor meer interactie tussen potentiële deelnemers en de merkambassadeurs.

Prioriteren

Keer Diabetes2 Om heeft een noodzaak om programma’s te vullen. Er ligt dus een grote focus op Search campagnes, om de doelgroep met een latente behoefte direct te bereiken. De aanvullende content strategie moet ervoor zorgen dat Keer Diabetes2 Om op lange termijn blijft groeien.

Testen &
valideren

De meeste programma-inschrijvingen kwamen al snel vanuit de Search campagnes. Door de campagnes te optimaliseren op kwaliteitsbezoeken, zorgen we ervoor dat de groep die eerst niet converteerden, nu eerder overgaan op ondersteunende conversies.

Evalueren

De opgestelde marketing funnel werpt zijn vruchten af. Door de funnel kritisch te analyseren en op basis van KPI’s te optimaliseren, verbeteren we maandelijks elke laag in de funnel.

Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren
Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren

Analyse

De complexe doelgroep van Keer Diabetes2 Om blijkt meer touch points nodig te hebben vóórdat zij overgaan op conversie. Er moet dus een shift gemaakt worden van focus op harde conversies naar focus op soft (ondersteunende) conversies. De huidige deelnemers (merkambassadeurs) kunnen hier een positieve rol in spelen.

Ideeën

In de campagnes richten we ons op het verstrekken van zoveel mogelijk informatie over het leefstijlprogramma. Door de huidige deelnemers gedeeltelijk mee te nemen in de campagnes, zorgen we voor meer interactie tussen potentiële deelnemers en de merkambassadeurs.

Prioriteren

Keer Diabetes2 Om heeft een noodzaak om programma’s te vullen. Er ligt dus een grote focus op Search campagnes, om de doelgroep met een latente behoefte direct te bereiken. De aanvullende content strategie moet ervoor zorgen dat Keer Diabetes2 Om op lange termijn blijft groeien.

Testen &
valideren

De meeste programma-inschrijvingen kwamen al snel vanuit de Search campagnes. Door de campagnes te optimaliseren op kwaliteitsbezoeken, zorgen we ervoor dat de groep die eerst niet converteerden, nu eerder overgaan op ondersteunende conversies.

Evalueren

De opgestelde marketing funnel werpt zijn vruchten af. Door de funnel kritisch te analyseren en op basis van KPI’s te optimaliseren, verbeteren we maandelijks elke laag in de funnel.

De juiste focus om te groeien

30%

Search ads

25%

Social campagnes

20%

Content strategie

5%

Website ondersteuning

20%

Data analyses

Conclusie

In korte tijd hebben we samen met het team van Keer Diabetes2 Om veel geoptimaliseerd. Door veel over de doelgroep te leren en de campagne- en contentstrategie daarop te optimaliseren, zien we nu het positieve resultaat. Door growth marketing toe te passen, focussen we ons dus niet op slechts een gedeelte van de marketing, maar bewegen we flexibel mee met de interne veranderingen bij Keer Diabetes2 Om.

Search Engine Marketing

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

jasper kruiswijk Huray
Jasper Kruiswijk jasper@huray.nl

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze growth specialismen. Voor jouw digitale groei.

Search Engine Advertising
Campagne strategie
Conversie optimalisatie
Campagne Framework
Social Media Advertising
Search Engine Advertising
Campagne strategie
Conversie optimalisatie
Campagne Framework
Social Media Advertising