Belvilla
Belvilla, een internationaal touroperator
Belvilla, een internationaal touroperator die vakanties aanbiedt in vakantiehuizen door Europa, kwam met de vraag om een verfrissend social media concept te bedenken dat op alle touchpoints het verhaal van Belvilla vertelt.
Belvilla
We deelden wekelijks albumposts over de meest unieke en inspirerende huizen voor Belvilla, ook haakten we in op de actualiteit, gaven relevante vakantietips en gingen we de interactie aan met de fans. Hieronder een aantal hoogtepunten uit de social posts en campagnes.
De vakantiegasten van belvilla
Iedereen reageert anders wanneer zij op hun vakantiebestemming aankomen. In elke groep vrienden of familie heb je verschillende typen vakantiegangers. Met de influencer campagne #vakantiegasten lieten we op Instagram Reels bekende โcomedianโ influencers diverse vakantie typetjes naspelen. Iris Rulkens, Daan Alferink, Sanne en Joey Jaq filmden zichzelf voor een greenscreen. Bij elk vakantiepersonage zochten we naar een bijpassend unieke Belvilla. Dit unieke huis werd vervolgens achter hun personage geprojecteerd.
influencer campagne #vakantiegasten
Met deze campagne willen we het aanbod aan unieke huizen van Belvilla onder de aandacht brengen. Van een boomhut, een omgebouwd vrachtschip tot aan een windmolen.
Deze unieke huizen hebben we met deze memes op een indirecte manier naar voren laten komen.
Niet alleen is deze campagne creatief opgezet, maar het heeft ook een mooi meetbaar resultaat opgeleverd:
298.000 weergaven
262.000 bereik
10.700 interacties
De juiste focus om te groeien
1 april
Inhaken op 1 april is een trend die je veel ziet op social media. Het kan voor een giga bereik en positief sentiment bij fans zorgen en het merk top of mind maken.
Vanaf 1 mei bood Belvilla een nieuwe service aan, namelijk: een huisdier huren bij het boeken van een vakantiehuis in Nederland en Belgiรซ. Voor het aanbieden van deze extra dienst zou Belvilla een samenwerking aangaan met diverse dierenasiels. Deze 1 april-grap is in meerdere bloglijstjes terechtgekomen en opgepikt door de media, zoals Editie NL en de Metro.
Handdoek winactie
We ontwierpen een custom made Belvilla roundie handdoek waarbij we een samenwerking aangingen met 5 influencers die deze handdoek mochten weggeven op hun Instagram-pagina.
De influencers creรซerden een zomers decor rondom hun huis of op het strand. Waarbij de fan de handdoek kon winnen door onder de post met emojiโs hun droomvakantie te omschrijven en daarbij Belvilla te volgen.
50.000 bereik
3.500 interacties
Belvilla bedankt
Begin januari 2017 bereikte Belvilla de mijlpaal van 100.000 fans op hun Facebook-pagina. Dit was een reden voor een feestje. We bedachten een script waarbij de medewerkers van Belvilla de fans bedankten.
Bij een bedankje hoort natuurlijk ook een traktatie. We verlootten 100 Belvilla taarten op Facebook. De fans moesten dan wel virtueel de kaarsjes uitblazen en een screenshot plaatsen onder de reactie.
36.000 bereik
1.200 interacties
Ook digitaal groeien?
"*" geeft vereiste velden aan