MENU
SLUITEN
Huray up

Op zoek naar digitale groei? Let’s grab a coffee.

Bellen Mailen
Huray watermark
Smart Letselschade
Strategie

Als merk meetbaar top-of-mind worden

De vraag aan Huray
“Hoe worden wij landelijk hét merk op gebied van letselschade?”

smart letselschade

Het groeiresultaat van Smart Letselschade

+42% Branded Search
Landelijke dekking
+58% meer leads
88% merk verbetering
+42% Branded Search
Landelijke dekking
+58% meer leads
88% merk verbetering

Uitdaging

“Een landelijk bekend merk zijn op het gebied van letselschade.” Dat is de – gezamenlijk met Huray bepaalde – stip op de horizon van Smart Letselschade. Maar hoe vertaal je deze stip naar concrete marketingactiviteiten? Zeker als je vooral pas top-of-mind moet zijn op het moment dat het écht nodig is?

Growth Marketing uitdaging
Zoekmachine optimalisatie

Oplossing

De persoonlijke aanpak van Smart Letselschade, in combinatie met de expertise van de specialisten, maakt hen uniek in de letselschadebranche. De verwachting van Smart Letselschade richting ons team is vooral de weerspiegeling van hen als afzender van het merk realiseren.

Dit doen we o.a. met een authentieke doorvertaling in een website, visuele branding en een effectieve marketingstrategie. Door relevante content vanuit diverse invalshoeken, zorgen we dat het merk onderscheidend blijft in de branche. Altijd gevalideerd vanuit data.

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

 

close

Analyse

De doelgroep van Smart Letselschade is op te splitsen in 2 groepen: 1.) mensen met een acute behoefte na het oplopen van letselschade en 2.) mensen die zich bewust moeten worden van het feit dat Smart Letselschade er is, wanneer het moet.

Ideeën

Naast specifieke Search campagnes, bedenken we bewustwordingscampagnes om de doelgroep met minder noodzaak te binden aan het merk. Bewustwording leidt tot interactie. En interactie leidt tot een betere merkherkenning.

Prioriteren

De grootste winst is te behalen bij de doelgroep met een acute behoefte. Hier richten we ons eerst op, waarna we daarna de bewustwordingscampagnes lanceren.

Testen &
valideren

Door de Search campagnes continu te optimaliseren op kwaliteit, wordt het vertoningsaandeel onder de meest belangrijke zoekers steeds groter. Dit zorgt voor de meeste impact op korte termijn. Uit een Brand Lift Test (merkbekendheidsonderzoek) op Meta blijkt dat de social media campagnes bijdragen aan een verdubbeling in merkherkenning onder de doelgroep.

Evalueren

De verdeling tussen de social media campagnes en de search campagnes zorgen ervoor dat Smart Letselschade op korte termijn voldoende nieuwe cliënten op de website komen én aan de andere kant een merk wordt waar steeds vaker naar gezocht wordt.

Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren
Analyse
Ideeën
Prioriteren
Testen &
valideren
Evalueren

Analyse

De doelgroep van Smart Letselschade is op te splitsen in 2 groepen: 1.) mensen met een acute behoefte na het oplopen van letselschade en 2.) mensen die zich bewust moeten worden van het feit dat Smart Letselschade er is, wanneer het moet.

Ideeën

Naast specifieke Search campagnes, bedenken we bewustwordingscampagnes om de doelgroep met minder noodzaak te binden aan het merk. Bewustwording leidt tot interactie. En interactie leidt tot een betere merkherkenning.

Prioriteren

De grootste winst is te behalen bij de doelgroep met een acute behoefte. Hier richten we ons eerst op, waarna we daarna de bewustwordingscampagnes lanceren.

Testen &
valideren

Door de Search campagnes continu te optimaliseren op kwaliteit, wordt het vertoningsaandeel onder de meest belangrijke zoekers steeds groter. Dit zorgt voor de meeste impact op korte termijn. Uit een Brand Lift Test (merkbekendheidsonderzoek) op Meta blijkt dat de social media campagnes bijdragen aan een verdubbeling in merkherkenning onder de doelgroep.

Evalueren

De verdeling tussen de social media campagnes en de search campagnes zorgen ervoor dat Smart Letselschade op korte termijn voldoende nieuwe cliënten op de website komen én aan de andere kant een merk wordt waar steeds vaker naar gezocht wordt.

De juiste focus om te groeien

40%

Search Ads

20%

Social Campagnes

10%

Organische socials

15%

Conversie optimalisatie

15%

Campagne strategie

Conclusie

De growth aanpak en intensieve werkzaamheden heeft na 12 maanden geleid tot 42% meer branded search verkeer en 58% meer leadformulieren. Deze resultaten bereikten we door continu te optimaliseren op basis van relevante gebruikersdata.

Dit gaat zowel over de beleving op de website, als de manier waarop de doelgroep reageert op social media advertenties. Marktingtools als Google Analytics, Semrush en Clarity helpen hierbij om key-learnings uit gedrag te ventileren tot concrete optimalisaties.

Search Engine Marketing

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

valentijn putker huray
Valentijn Putker valentijn@huray.nl

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze growth specialismen. Voor jouw digitale groei.

Search Engine Advertising
Merkstrategie
Conversie optimalisatie
Campagne Framework
Marketing strategie
Search Engine Advertising
Merkstrategie
Conversie optimalisatie
Campagne Framework
Marketing strategie