MarkeTip #21: Haak in op de komende feestweken 📅
Koningsdag, Pasen, Suikerfeest… De aankomende weken staat er genoeg op de feestkalender. Heb jij jouw marketingactiviteiten hier al op voorbereid en ingepland?
Nee? Dan is dit je teken om het wél te doen. 😉
Zo haak je in met jouw merk 🪝
Met ‘feestdagen’ denken we al snel aan kerst en goede voornemens. Maar, er zijn door het jaar heen zoveel momenten om op in te haken. Zeker de komende periode zijn er voldoende inhaakkansen om in contact te komen met jouw doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een:
- extra promotiecode op je website die in aanloop op Moederdag geldig is;
- klein aandenken voor je bestaande relaties (van de chocoladepaashaas tot een Eid Mubarak cadeaupakket);
- social post inplannen om een fijne Koningsdag te wensen.
Wat staat er op de agenda?
Je hoeft niet op élke feestdag in te haken. Maar, kijk vooral naar de feestagenda hieronder en kijk waar kansen liggen om met jouw bedrijf iets ludieks te kunnen doen:
- 31 maart: Pasen
- 9 april: Suikerfeest
- 27 april: Koningsdag
- 5 mei: Bevrijdingsdag
- 9 mei: Hemelvaartsdag
- 12 mei: Moederdag
- 19 mei: Pinksteren
Voor welk moment zie jij kansen? Brainstorm nu alvast met je collega’s en verwerk het in jouw content kalender, zodat je voldoende tijd hebt om jouw inhaker voor te bereiden!
#MAND 🧺
De komende weken zijn er veel diverse feestmomenten in Nederland. Gebruik deze weken om een ludieke inhaker te bedenken met je team! Let wel op: zorg dat je altijd dichtbij jouw merkwaarden blijft, bij elk inhaakmoment. Passen “De Jaarlijkse Tompouce-spelen” op jouw tijdlijn? Of voelt stilstaan bij 79 jaar vrijheid in Nederland beter bij jouw merk?
Denk er goed over na, want zo maak je van jouw inhaakmoment een écht merkmoment! 🎉