huray-watermark-gray
Valentijn Putker
Valentijn Putker

Growth Marketeer

Communicatie in de juiste mix

Dat het krachtiger is om online en offline communicatiemiddelen te combineren weten we inmiddels. Maar wat is nu eigenlijk offline en wat online. Je kunt sommige middelen niet meer in 1 van de hokjes plaatsen, er is overlap en sommige van oorsprong offlinemiddelen worden ineens online.

Een actie poster in een winkelcentrum is inmiddels een tv-scherm geworden waar een film op speelt. De kracht zit hem dan ook in de juiste mix van de communicatiemiddelen en kanalen. Juist daarom zijn wij als Loyals bij elkaar gekomen, om offline, online en events en alles wat ertussen ligt te combineren tot een goede mix van communicatiemiddelen voor jouw bedrijf.

Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.

Alleen als je de verschillende kanalen op elkaar afstemt krijg je een maximaal bereik. Het codewoord hierbij is: Herhalen, herhalen, en nog eens herhalen. Hoe vaker en vooral op hoe meer verschillende manieren je de doelgroep bereikt, hoe effectiever jouw campagne.

In het β€˜echte’ leven kom je zoveel reclame-uitingen tegen, zelfs soms zonder dat de ontvanger zich hiervan bewust is. Hoe vaker zij de boodschap ervaren, hoe makkelijker die in het geheugen blijft hangen. En waar we bekend mee zijn, ervaren we onbewust als prettiger.

‘Waar we bekend mee zijn, ervaren we onbewust als prettiger’

Dus herhalen is wat dat betreft van grote toegevoegde waarde voor jouw product, merk of bedrijf. Bij bijvoorbeeld een groot evenement worden al snel (onder andere) de volgende middelen ingezet: een event, website, abri campagne, social media advertenties, tv-commercial, radio commercial en natuurlijk de free publicity (interview radio).

Hou er wel rekening mee dat de exacte inhoud wordt aangepast aan het middel. Een website tekst is iets heel anders dan tekst voor een flyer, advertentie of adwords campagne. Pas de boodschap aan het middel aan. Maar hou een duidelijk beeld voor ogen zodat de ontvanger ongeacht het middel de juiste boodschap ontvangt.

Communicatie mogelijkheden genoeg

Er zijn zoveel verschillende middelen en kanalen die je gecombineerd kunt gebruiken, zowel online, offline als op event gebied. Kijk maar eens naar een greep uit de mogelijkheden hieronder. Niemand wil iedere keer hetzelfde, dus laat je inspireren om een keer iets anders te gebruiken dan het standaard flyertje voor de promotie van een nieuw product. Laat bijvoorbeeld een paar leuke dames met ballonnen en gebak jouw nieuwe product β€˜live’ onder de aandacht brengen. Niets is te gek, zolang je jouw kernwaarden en boodschap in de gaten blijft houden.

Een greep uit mogelijke communicatiemiddelen

  • Website
  • Social media kanalen
  • Free publicity
  • Digitale nieuwbrief
  • SEO (Search Engine Optimalization)
  • Adwords
  • Digitale advertenties
  • Inzetten Communities
  • Direct mailing
  • Abri
  • POS-materiaal
  • Billboard
  • Banieren
  • Brochure
  • Promotiedames
  • Korting/promotieflyer
  • Radio/ tv-commercial
  • Advertenties
  • Bedrijfsfeest
  • Advertorials vakbladen
  • Product placement

Help… wat zet je in?

Zoals je ziet zijn er een tal van mogelijkheden, maar wat werkt het beste voor jouw bedrijf? En voor de boodschap die je wilt vertellen? Wil je hier hulp bij, bel ons voor een vrijblijvend gesprek en we gaan samen een mooie mix van communicatiemiddelen samenstellen. Samen op weg naar een hoog bereik.

Valentijn Putker

Growth Marketeer
valentijn@huray.nl

Ontvang onze groeitips

"*" geeft vereiste velden aan