huray-watermark-gray
Jurgen Gankema
Jurgen Gankema

AI-operator

Visualiseer je Buyer Persona’s met Midjourney

De AI-tool Midjourney ontwikkelt onverminderd door. Na het bijna perfectioneren van het genereren van afbeeldingen, is het nu ook mogelijk om consistent eenzelfde persoon in beeld te brengen.

Dit brengt super veel kansen om op een écht unieke manier content te genereren. Een van deze kansen is het visualiseren van je buyer persona op een unieke manier. Hieronder lees je meer over de update en hoe jij hiermee aan de slag gaat!

Nieuwe update Midjourney

Als je de AI-ontwikkelingen een beetje volgt, dan heb je ongetwijfeld al eens gezien dat je met Midjourney realistische afbeeldingen kunt genereren. Maar net als elk andere AI-ontwikkeling, werkt Midjourney ook lekker door.

Het is vanaf nu mogelijk om consistentie van personen/karakters door te voeren. Elk “persoon” die je nu creëert, kun je in creaties die volgen terug laten komen. De ‘stocky’ afbeeldingen op je website kun je vanaf nu dus inruilen voor een AI-gegenereerde beeldbank, met dezelfde personen.

Waarom dit een belangrijke update is

Stel je voor: je sleutelt aan de Customer Experience van jouw bedrijf. Bij het in kaart brengen van je doelgroep stel je een buyer persona op, die je uiteindelijk ook een ‘gezicht’ wilt geven. Dit resulteert vaak in stock-afbeeldingen, waardoor jouw buyer persona nooit écht uniek is.

De bovenstaande update van Midjourney biedt de kans om écht unieke buyer persona’s te creëren en deze in meerdere situaties te visualiseren. Enorm veel kansen om jouw buyer persona nu écht een plek te geven in je volledige content strategie, dus!

Aan de slag met Midjourney

Iedereen heeft zijn/haar eigen manier, maar ik leg je graag uit hoe ik met behulp van ChatGPT 4 en Midjourney ervoor zorg dat ik een fotoreeks creëer van dezelfde persoon. In onderstaand voorbeeld wil ik een kind in diverse settings laten zien.

Stap 1: Prompt creëren met ChatGPT 4

Met het GPT-model ‘Mid Journey v6 Prompt Creator’ binnen ChatGPT 4 zorg ik eerst voor de juiste prompt. Hoe specifieker ik hier mijn wensen invul, hoe specifiekere informatie ik terugkrijg van ChatGPT.

midjourney stap 1
Stap 1

Stap 2: Persona creëren in Midjourney

Met de gegenereerde prompt uit stap 1 start ik Midjourney op. Hier voer ik via “/imagine” de prompt in en laat ik de tool zijn magie doen.

De afbeelding die mij het meeste aanspreekt, laat ik vergroten (upscalen), zodat ik een volwaardige eerste afbeelding heb. Tot zover de stappen die al mogelijk waren in Midjourney.

midjourney stap 2
Stap 2

Stap 3: Afbeelding kopiëren

Nu gaan we met de nieuwe update aan de slag. Op de foto die ik net heb gemaakt, kopieer ik de afbeelding-url. Dit doe ik door op de foto met m’n rechtermuisknop te klikken op “Kopieer link”.

midjourney stap 3
Stap 3

Stap 4: Nieuwe prompt creëren

Voor de volgende setting zorg ik eerst dat ik via ChatGPT weer een nieuwe prompt creëer. Deze prompt voeg ik vervolgens weer toe zoals stap 2. Het enige verschil is dat ik nu de afbeeldingslink toevoeg.

Dit doe ik door de tekstuele prompt af te sluiten met –cref <afbeeldingslink>. Hierdoor geef ik aan dat Midjourney de inhoud van deze gecreëerde afbeelding moet gebruiken voor de volgende prompt.

midjourney stap 4
Stap 4

Stap 5: Diverse situaties creëren

Uit de prompt volgt weer een nieuwe collage aan foto’s. Maar, continu met dezelfde persoon als uit de allereerste prompt!

midjourney stap 5
Stap 5

Aan de slag met Midjourney

Natuurlijk biedt deze update veel meer mogelijkheden dan ‘slechts’ buyer persona’s opstellen. Van volledige fotoshoots, social content creatie en meer: het is tijd om aan de slag te gaan.

Wil je weten wat de kansen zijn voor jouw bedrijf? Laat het mij weten, ik help je graag!
Nog meer marketingkansen spotten? Meld je dan via onderstaand formulier aan voor de Huray MarkeTip.

Jurgen Gankema

AI-operator
jurgen@huray.nl

Ontvang onze groeitips

"*" geeft vereiste velden aan