Werd Rome In รฉรฉn dag gebouwd?
Nee. Aken en Keulen ook niet. Groei kost namelijk tijd. En daarbij: groei zit in kleine dingen. En dat vinden wij juist prachtig; steeds een beetje beter.
De groei theorie is simpel: Als je elke stap maar een klein beetje beter maakt, realiseer je onderaan de funnel/streep een groot verschil. De toepasbaarheid laat zich het beste uitleggen middels een formule, waarin je groeifactor uiteindelijk je exponentiรซle groei bepaalt.
Praktisch voorbeeld van de groei theorie
Een praktische toepassing van de exponentiรซle groeiformule laat zien hoe zelfs een verbetering van 3% al een groei van +16% realiseert.
Hoe meer groter de groeifactor, hoe groter de exponentiรซle groei. Zo loopt een groeifactor van 10% zomaar op tot 161% groei! Dit is waarom het loont om altijd opzoek te gaan naar verbeteringen in de klantreis die zorgen voor deze significante groei. Door elke groeifactor te verbeteren, groeit een onderneming exponentieel. Kleine aanpassingen voor een grote impact, dus!
Zo gebruik je de groei theorie in marketing.
Met een growth marketing model maak je optimaal gebruik van de groei theorie. Dit proces stopt namelijk nooit: je analyseert, bedenkt, prioriteert, test en evalueert je micro- en macro marketingstrategieรซn continu. Alles om dat extra stapje steeds te kunnen zetten!
Jouw groeipotentie ontdekken?
Samen ontdekken we in een inspiratiesessie of wij een match zijn en hoe wij jouw MKB-bedrijf kunnen laten groeien. Laat je grootste marketinguitdaging achter en wij nemen contact met je op!