huray-watermark-gray

Colombier

SEA-strategie voor product lancering

De vraag aan Huray
“Hoe zorgen we voor een geslaagde productlancering binnen de Europese verpakkingsmarkt?”

Colombier-Huray-scaled-e1680778138687

Het groeiresultaat van Colombier

5x beter vindbaar

Verkeer vanuit SEO +313%

+192% extra conversies

Uitbreiding naar 7+ landen

Uitdaging

Een nieuw product lanceren binnen de Europese markt. Dat was dé uitdaging van verpakkingsproducent Colombier. Het primaire doel was om meer merkbekendheid te creëren. En uiteindelijk: leads genereren onder afnemers van to-go-bekers en producenten van eindproducten voor de voedselindustrie.

AdobeStock_451783990
SEO

Oplossing

Met een gefaseerde SEA-strategie spraken we de Europese markt aan. We startten in de UK met een Engelstalige landingspagina – van wireframe tot copywriting. Op basis van de learnings en het succes in de UK rolden we de campagnes verder in Europa uit. Mét meertalige zoekcampagnes.

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

Analyse

Colombier werd organisch bijna alleen via merknaam gevonden. Op basis van latente behoefte kon Colombier dus niet inspelen. Daarnaast was nieuwe regelgeving vanuit de Europese Unie een kans voor Colombier om met het nieuwe product op in te spelen.

Ideeën

Het nieuwe Google Ads Performance Max was ideaal om snel een groot bereik te realiseren. Om de contentproductiekosten te minimaliseren, lieten we Google zelf video’s maken van door ons aangeleverde afbeeldingen.

Prioriteren

De wens van de klant was om zo snel mogelijk te starten. We besloten eerst op alleen de UK te focussen, hiervan te leren en daarna pas uit te rollen naar meerdere Europese landen.

Testen & valideren

Aan de start van de campagnes kwamen de aanvragen wel binnen, maar werd er vooral gefocust op kwantiteit. De data zetten we in om de kwaliteit van de aanvragen steeds te verbeteren. Hierdoor kon Colombier pragmatischer opvolging geven.

Evalueren

De inzet van Engelstalige campagnes in niet-Engelstalige landen bracht een wisselend effect. Hierdoor besloten we om de uitbreiding in diverse talen sneller in te zetten, om de kwaliteit in diverse landen te bewaken.

De juiste focus om te groeien

  • Sales funnel optimalisatie

    0%
  • SEO optimalisatie

    0%
  • Content creatie

    0%
  • Doelgroep creatie

    0%
  • Google Ads

    0%

Conclusie

Colombier is met het product Colombier EcoBarrier™ Flex goed vindbaar geraakt in Europa. Voor zowel natives als Engelstaligen in het land geldt dat zij Colombier weten te vinden voor plasticvrij verpakkingsmateriaal en to-go-bekers. Inmiddels behalen we online succes in zeven landen. And counting!

MicrosoftTeams-image-1-1828x1500

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

peter-christenhusz-huray

Peter Christenhusz

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.