huray-watermark-gray

ATL Logistics

Een omnichannel aanpak.

De vraag aan Huray
โ€œHoe kunnen wij 5 a 10 nieuwe A-klanten verwelkomen via digitale marketing?โ€

atl-1-1

Het groeiresultaat van ATL Logistics

94% meer traffic

209% meer conversies

Verdubbeling offerte aanvragen

34% stijging conversieratio

Uitdaging

ATL Logistics wilde meer aandacht voor de verschillende manieren van transport (zeevracht, luchtvracht) en de verschillende regioโ€™s waarin ze opereren (Amerika, Aziรซ, Afrika, Australiรซ en in de Arabische landen).

Huray werd gevraagd om een digitale multichannel campagne op te zetten.

AdobeStock_451783990
SEO

Oplossing

Vanwege de afhankelijkheid van het transport naar China, focusten we op transport naar andere Aziatische landen. Op basis van account based marketing via LinkedIn bereikten we de bedrijven die het meest interessant zijn voor ATL Logistics. In de volgende stap in de funnel bereikten we huidige websitebezoekers opnieuw via remarketing campagnes op Meta Ads.

Het doel is om het gedifferentieerde productaanbod van ATL Logistics nogmaals onder de aandacht te brengen. En uiteindelijk de kwalitatieve conversies op de website te verhogen.

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

Analyse

ATL Logistics kreeg veel offerteaanvragen binnen, maar voornamelijk van particulieren. Het was dus de noodzaak om voornamelijk de kwaliteit van de website te verbeteren, om zo een betere kwaliteit lead te verkrijgen.

Ideeรซn

Om de kwaliteit te verhogen, stelden we voor om zowel SEO- als conversieoptimalisatie in te zetten. Hiermee verhogen we de autoriteit van de website รฉn de kwaliteit van de websitebezoeker. Daarnaast konden we op basis van account based marketing de geselecteerde lijst met bedrijven en profielen naar de website sturen.

Prioriteren

Voordat de campagnes werden uitgerold, zetten we in op het verbeteren van de website. We voegden verschillende websites (van alle departementen) toe om de SEO-autoriteit te verhogen. En we optimaliseerden de formulieren om particuliere aanvragen te verminderen.

Testen & valideren

De optimalisaties zorgden voor een lagere kosten per conversie. En daarbij: een hogere kwaliteit. Dit gaf voldoende handvatten om de account based marketing uit te breiden via Google Ads met een โ€œConversies Maximaliserenโ€ biedstrategie.

Evalueren

De opgestelde marketingaanpak zorgt voor een betere digitale aanwezigheid van ATL Logistics. Door conversie optimalisatie door te blijven voeren en de campagne continu te verbeteren, blijft de kwaliteit van de website in topconditie.

De juiste focus om te groeien

  • Google Ads

    0%
  • LinkedIn marketing

    0%
  • Meta Ads

    0%
  • SEO

    0%
  • CRO

    0%

Conclusie

Met de gestelde marketingaanpak behalen we de doelen voor ATL Logistics. Door eerst de data te analyseren en daar conclusies uit te halen, wist het team al snel waar โ€˜de lekkenโ€™ in de funnel zaten. Door de omnichannel-strategie bereiken we de doelgroep op diverse momenten en leiden we hen stapsgewijs naar conversie. De verwachtingen van de klant werden hiermee overtroffen.

MicrosoftTeams-image-1-1828x1500

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

huray-michael-pothuizen

Michael Pothuizen

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.