huray-watermark-gray

Remon Waterontharders

67 procent conversieverbetering bij Remon Waterontharders

De vraag aan Huray
โ€œHoe kunnen we grote hoeveelheden websiteverkeer beter laten renderen?โ€

Remon waterontharders

Het groeiresultaat van Remon Waterontharders

Van 3% naar 5% conversie

23% besparing op advertentiekosten

Over Remon Waterontharders

Sinds 1979 is Remon dรฉ specialist in waterbehandeling. Het bedrijf beschikt over acht vestigingen, waarvan vier in Nederland. Hun consumentenwebsite remon-waterontharders.nl weet al jarenlang een groot publiek te bereiken.

Vanaf eind 2023 helpt Huray met het optimaliseren van de conversie op deze website. Remon Waterontharders koopt veel online advertenties en scoort goed in Google. Ze zochten een partner om de grote hoeveelheid verkeer op de website beter te laten renderen.

We zijn gestart met onze beproefde aanpak, waarin we eerst een CRO-rapport opstellen dat eindigt in een roadmap met concrete verbeterpunten. Vanaf daar werken we stap voor stap, waarbij iedere aanpassing zorgvuldig wordt getest. Het resultaat mag er zijn: het aantal aanvragen steeg van 3% naar 5%. Dat betekent een relatieve verbetering van 67%. Ook kon Remon Waterontharders 23% op advertentiekosten besparen.

 

Huray

Van data naar concrete actiepunten

Om tot een roadmap te komen zijn we eerst in de cijfers van Remon Waterontharders gedoken. Via Google Analytics konden we al snel zien welke kanalen het beste verkeer opleveren en welke landingspaginaโ€™s goed of juist slecht presteerden. Zo kregen we een eerste beeld van waar de kansen lagen.

Daarna hebben we ons verdiept in de mensen achter de conversies. Wie zijn de klanten die nu al aanvragen doen? Welke kenmerken hebben ze, welke apparaten gebruiken ze, via welke browsers komen ze binnen?

Vervolgens hebben we gekeken naar de routes die klanten afleggen. Via welke kanalen komen ze voor het eerst met het merk in aanraking? En via welke stappen converteren ze uiteindelijk? Daarbij viel op dat sommige kanalen veel bezoekers trokken, maar beperkt waarde toevoegden. Door dat scherp te krijgen, heeft de klant flink kunnen besparen.

Tot slot hebben we daar nog een laag kwalitatieve inzichten aan toegevoegd. Met Microsoft Clarity volgen we hoe bezoekers zich daadwerkelijk op de site gedragen. Waar klikken ze, waar haken ze af, hoe ver scrollen ze? Dat gedrag hebben we gecombineerd met onze kennis van neuromarketing en de overtuigingsprincipes van Cialdini. Zo zijn we tot de roadmap met concrete actiepunten gekomen.

Huray SEO

Actiepunten

Een groot deel van de aanvragen wordt gedaan via een mobiele telefoon. In onze kwalitatieve analyse zagen we dat meer dan 60% van de bezoekers op de belangrijkste landingspaginaโ€™s niet zover naar beneden scrolde dat ze ook tot de review-sectie kwamen. Dit terwijl Remon Waterontharders maar liefst 2800 beoordelingen heeft op Kiyoh, en een 9,6 scoort. Een belangrijke USP. Door de reviews op mobiel bovenaan in een balk te tonen, zagen we de conversie al licht omhoog gaan. Later is besloten de balk ook op desktop toe te voegen.

Op andere informatieve paginaโ€™s werd juist wel veel gescrold, maar ontbrak onderaan de pagina een call to action. Het toevoegen van call to actions was snel geregeld en ook deze test pakte positief uit.

De principes van Cialdini toegepast

Vanuit onze kennis over neuromarketing hadden we ook enkele ideeรซn om de website te verbeteren. Zo wilden we in plaats van een statisch formulier met vrij veel velden, een multi-step formulier maken. In een multi-step formulier begin je met รฉรฉn eenvoudige vraag en loop je stap voor stap door het aanmeldproces heen. Op deze manier maak je de eerste stap veel kleiner. Als iemand een aanvraag is gestart zijn ze geneigd om deze ook af te maken, met een hogere conversie tot gevolg.

Daarnaast hebben we op de belangrijkste landingspaginaโ€™s het principe van zero distraction toegepast. Alle overbodige informatie hebben we weggehaald, waardoor bezoekers niet aan het denken werden gezet, maar gewoon (vaker) overgaan tot een aanvraag. Na enkele succesvolle tests hebben we besloten om dit op meer delen van de website toe te passen.

Naast deze grote wijzigingen hebben we talloze kleine aanpassingen getest en, mits succesvol, doorgevoerd.

Het voordeel van een langetermijnrelatie

De eerste twaalf maanden hebben we de conversie van 3% naar 3,3% laten stijgen, ofwel 10% meer afspraken weten te behalen. De besparing zat er voor Remon Waterontharders vooral in dat ze enkele kanalen die veel budget innamen op ons advies hebben afgebouwd, wat tot een fikse kostenbesparing heeft geleid.

Begin 2025 hadden we echter een doorbraak, en zorgden enkele grote aanpassingen voor een sprong van 3,3% naar een conversieratio van 5%. Hierdoor steeg het aantal aanvragen zo veel, dat de binnendienst het niet meer aankon en er moest worden opgeschaald.

Huray teams

De samenwerking

Er is maandelijks overleg, waarin we de resultaten en plannen kort presenteren. Dit biedt ook de mogelijkheid om informatie bij de klant op te halen. Tussentijds is er regelmatig contact om operationele zaken te regelen. Al met al kun je stellen dat de samenwerking tussen Remon Waterontharders en Huray erg goed werkt. We blijven nieuwe ideeรซn verzinnen en testen om de conversie naar een nog hoger niveau te krijgen.

Heeft jouw website ook veel traffic maar heb je het gevoel dat je niet het maximale rendement behaalt? We maken graag een CRO-rapport om erachter te komen waar nog kansen liggen.

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

Huray Niels

Niels Huijgens Tukker

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertel ons jouw uitdaging