Zo zet je TikTok in voor de B2B-markt
TikTok was ooit het domein van dansende jongeren, make-up tutorials en pranks. Toch? Die tijd is voorbij. Inmiddels zitten er miljoenen gebruikers op TikTok die wel geรฏnteresseerd zijn in kennis, expertise en inspiratie, ook in de B2B-sfeer. En nee, je hoeft echt niet viraal te gaan of samen te werken met grote influencers om resultaat te boeken.
Sterker nog: steeds meer B2B-bedrijven gebruiken TikTok om:
- hun bedrijf menselijker te maken
- thought leadership op te bouwen
- doelgroepen te bereiken die ze via LinkedIn missen
Maar de gouden regel op TikTok is: stem je content af op het platform, niet andersom.
Wat werkt dan wel voor B2B op TikTok?
- โ Echte mensen, geen corporate praatjes: Laat medewerkers aan het woord, zonder een uitgebreid script. Denk bijvoorbeeld aan korte Q&A’s, reacties op klantvragen of ‘een dag in het leven vanโฆ’.
- โ Educatie met een twist: Vertel iets wat je doelgroep nog niet weet, maar wel moet weten. Maak zeker gebruik van humor, tempo en mooie visuals.
- โ Fouten delen = vertrouwen winnen: Je wint vertrouwen door missers, inzichten of leerervaringen te delen. Kwetsbaarheid scoort, ook (juist!) in B2B.
- โ Trends slim gebruiken: Doe niet zomaar mee met elke nieuwe hype door een sound of challenge te gebruiken. Maar als je iets kunt linken aan je bedrijf of B2B-inzicht? Grijp zeker je kans.
MAND ๐งบ: Steeds meer B2B-bedrijven zetten TikTok slim in om hun merk menselijker te maken, autoriteit op te bouwen en een nieuwe doelgroep te bereiken. Maar succes hangt af van hoe goed je inspeelt op het platform zelf, dus weg met de gelikte bedrijfsvideoโs, en gebruik echte mensen, snelle inzichten en een vleugje lef. B2B op TikTok werkt, als je het maar op zโn TikToks doet.
Meer tips zoals deze? Meld je aan voor Hurayโs Marketip via onderstaand formulier. Of volg onze wekelijkse tip op LinkedIn!
Ontvang onze groeitips
"*" geeft vereiste velden aan