Adverteren met Google Ads
Vind de doelgroep die jou moet vinden







Waarom Google Ads nu een grotere impact maakt op jouw funnel
Google is al lang niet meer alleen de bovenste zoekresultaten in een zoekopdracht. Gebruikers zien advertenties van Google voorbij komen in zoekresultaten, maar ook in Youtube, de Google Play Store en in banners op meer dan 2 miljoen websites wereldwijd.
Je gebruikt Google Ads dus niet alleen om gevonden te worden, je gebruikt het Google Ads netwerk om actief nieuwe gebruikers te benaderen en om bij huidige klanten jouw merk top of mind te houden. Bij Huray denken we graag mee over de ideale inzet van dit kanaal. We nemen je mee in de mogelijkheden en kansen die Google jou kan bieden.
Schieten met scherp met Google Ads
Google Ads geeft de mogelijkheid om de hele wereld te targeten, of juist alleen iedereen in jouw buurt, รณf iedereen met interesse in jouw product/dienst in de hele wereld. Of uiteraard een combinatie die ergens in het midden ligt. Wij maken met jou de afweging van de juiste mix van middelen en targeting.
Targeting op interesse of in-market
Advertenties volgens eigen standaard of maximaal bereik
Inzicht in concurrentie en trends in de markt
Uitsluiten van irrelevante gebruikers
Google Search is meer dan tekst
Een advertentie in Google bestaat niet alleen maar uit tekst, je kunt tegenwoordig via diverse elementen jouw huisstijl meegeven aan een advertentie. Hiermee draag je niet alleen jouw identiteit uit, ook zorgt het dat je meer onderscheidend bent ten opzichte van andere zoekresultaten en zorgt dit voor herkenning als gebruikers eerder jouw merk hebben gezien.
De visuele toevoeging in je advertentie moet in samenwerking zijn met je teksten.
Hoe Search, Display en Video samenwerken
Een Search campagne zorgt ervoor dat mensen jouw website kunnen vinden in Google. Maar door de inzet van Display of Video campagne kan je jouw merk uitdragen naar gebruikers die (mogelijk) interesse hebben in jouw product/merk/dienst. Door in te zetten op doelgroepen die zijn gedefinieerd door Google รณf door gebruik te maken van je eigen data kan je zichtbaarheid en top of mind visueel ondersteunen
Hurayโs succesvolle Google Ads aanpak
Stap 1: Onderzoek naar zoekvolume en bereik
We analyseren hoe vaak er naar relevante zoekwoorden wordt gezocht en kijken hoeveel vertoningen we kunnen behalen op jouw doelgroep.
Stap 2: Aanscherpen doelgroep
Via gerichte vragen verzamelen we de afkadering van de doelgroep, om zo alleen te focussen op de doelgroep.
Stap 3: Inrichten conversiedoelen
Een campagne is niets zonder de juiste doelen. Door deze te definiรซren in Google kan het algoritme aansturen om zoveel mogelijk kwalitatief verkeer naar de site te sturen.
Stap 4: Opstellen advertentiemateriaal
Op basis van de huisstijl, website en tone of voice stellen we advertenties op.
Stap 5: Analyseren, ideeรซn verzamelen, testen
Door constant te analyseren en aan te scherpen op doelgroep en advertentiemateriaal halen we het beste resultaat uit jouw campagnes.
Google zorgt voor zichtbaarheid
Wil je de aan de slag met Google Ads, of denk je dat je meer kunt halen uit Google Ads?
Onze growth marketeers optimaliseren de Google Ads campagnes voor het hoogste resultaat
- Zet jouw bedrijfsdoelen om naar campagnes met impact
- Ontdek hoe gebruikers zoeken naar jouw product
- Ontdek op welke sites en kanalen jouw gebruikers zich bevinden
- Bereik nieuwe klanten, verhoog ROI of omzet
Aan de slag met Google Ads
Met onze Google Ads specialisten aan de slag? Vul onderstaand contactformulier in, dan gaan we met elkaar in gesprek. Natuurlijk zit je nog nergens aan vast; we vertellen je eerst graag wat je van onze Google-specialisten kunt verwachten.