Dutch Label Shop
Dutch Label Shop, van online label leverancier naar veelzijdig merk
De vraag aan Huray
โHoe passen patches binnen ons bestaande merk?โ
Het groeiresultaat van Dutch Label Shop
Nieuwe visuele identiteit
Strakke positionering
Nieuwe slogan
Uitdaging
Dutch Label Shop, een online leverancier van labels, wilde hun merkstrategie herzien na de lancering van patches. Ze zijn sterk in betaalbare, kleine oplages en snelle leveringen. De vraag was: hoe passen patches binnen het bestaande merk? Moesten ze de merkarchitectuur aanpassen of een nieuw merk lanceren?
Aanpak
In een intensieve sessie met de twee eigenaren brachten we de essentie van het merk naar boven. Wat bleek: Dutch Label Shop is meer dan een leverancier. Met betaalbare, premium kwaliteitsproducten en een strak proces zijn ze de trouwste supporter van creators en designers.
Hernieuwde focus
Met deze hernieuwde focus gingen we aan de slag. We transformeerden de leverancier van labels & patches naar een veelzijdig merk dat klanten helpt creaties om te zetten in merken. Want een simpele tag verandert een ontwerp in een merk. Het vertelt het verhaal, de kwaliteit, de oorsprong en de ethiek van de maker. Het maakt een generiek item speciaal, herkenbaar en gewenst. Met hun labels en patches versterkt Dutch Label Shop opkomende ontwerpers en merken.
De nieuwe slogan werd: "Every stitch a story, every label a legacy.โ
Nieuwe uitstraling
Met een strakke positionering, een nieuwe visuele identiteit en look & feel onderstreepten we de positionering van Dutch Label Shop. We creรซerde nieuwe beelden en zorgde voor growth marketing. Met een emotioneel merkverhaal en een duidelijke focus op klant relatie, onderscheiden ze zich nog altijd in de markt.
Ook rebranden?
Sta jij voor een herpositionering of wil je jouw merk online sterker neerzetten? Huray denkt graag met je mee. Binnen de Loyals Groep hebben we alles in huis om van jouw rebranding een succesverhaal te maken.
Ook digitaal groeien?
"*" geeft vereiste velden aan