huray-watermark-gray

Echo

Echo: Van innovatief product naar een circulair merk

De vraag aan Huray
โ€œOns merk straalt niet meer uit hoe vooruitstrevend en circulair we zijn, kunnen jullie ons helpen?โ€

Echo acoustics

Het groeiresultaat van Echo

Visuele vertaling met een krachtig logo

Nieuwe frisse huisstijl

Nieuwe duidelijke propositie

Uitdaging

Echo produceert akoestische plafonds en panelen, gemaakt van afgedankte kleding. Een innovatief product dat niet alleen bijdraagt aan betere akoestiek, maar ook aan een duurzamere wereld. Ondanks deze unieke focus straalde het merk niet uit hoe vooruitstrevend en circulair het was. De uitdaging? Een merk bouwen dat de innovatieve kern van Echo weerspiegelt en het merk positioneren als dรฉ nummer รฉรฉn keuze voor circulaire akoestische oplossingen in Nederland.

AdobeStock_451783990
Drie krachten

Aanpak

In intensieve sessies met het Echo-team brachten we de essentie van het merk naar boven. Ze combineren topkwaliteit en innovatieve duurzaamheid om gezonde leef- en werkomgevingen te creรซren. Hun panelen zijn volledig circulair en behouden tegelijkertijd de hoogwaardige akoestiek die klanten zoeken. Dit verhaal moest worden verteld.

Hernieuwde Focus

Met deze hernieuwde focus werkten we aan een merkidentiteit die de unieke waarde van Echo naar voren brengt. Het merkverhaal legt de nadruk op comfort, duurzaamheid en stijl. Met Echo kies je voor meer dan akoestiek, je kiest voor een stap naar een verantwoorde toekomst zonder concessies.

Pay-off: "Premium acoustics, made circular"

Nieuwe uitstraling

De positionering kreeg een visuele vertaling met een krachtig logo, een frisse huisstijl en een duidelijke propositie: hoogwaardige akoestische oplossingen die goed zijn voor de wereld รฉn de gebruiker. Met deze nieuwe uitstraling heeft Echo de tools om hun verhaal beter te vertellen, zowel richting architecten en aannemers als richting de eindklant. Echo is niet langer enkel een aanbieder van een innovatief product, maar getransformeerd tot een circulair merk.

MicrosoftTeams-image-1-1828x1500
Europese concurrentie

Ook rebranden?

Sta jij voor een herpositionering of wil je jouw merk online sterker neerzetten? Huray denkt graag met je mee. Binnen de Loyals Groep hebben we alles in huis om van jouw rebranding een succesverhaal te maken.

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

Huray Niels

Niels Huijgens Tukker

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.