Event tracking
Meten = weten = groeien






Waarom je nu moet beginnen met event tracking
Weet jij precies wat je websitebezoekers doen? Weet je het zeker? Met Event Tracking weet je precies wat werkt en wat niet werkt. Van klikken op buttons tot het invullen van formulieren en het bekijken van videoโs. Door middel van event tracking wordt alles bijgehouden.
Bij Huray zetten we event tracking op met Google Tag Manager (GTM) en maken we alles inzichtelijk in Google Analytics (GA4). Geen giswerk meer, maar data die richting geeft aan je groei. Zo weet je precies wat werkt!
Event tracking tools
Voor marketeers die willen sturen op data
Wil je weten welke CTAโs het meeste opleveren? Of welk formulier niemand invult? Dan is event tracking jouw beste vriend.
Of je nu aan e-commerce doet, leads verzamelt of content optimaliseert: Huray houdt events bij die jouw marketingteam slimmer maken. Volledig afgestemd op jouw doelen, data รฉn team.
Van meten naar optimaliseren
Met alleen meten schiet je niks op. We zorgen er bij Huray ook voor dat je wat met die inzichten kunt doen. Denk aan:
- Dashboarding met duidelijke KPIโs
- Advies over CRO of UX op basis van je data
- Doorlopende optimalisatie van je tags en events
Op deze manier blijft je website niet alleen technisch strak, maar ook commercieel sterk.
Inzicht in gedrag = grip op je marketing
Als je event tracking slim inzet, breng je het gedrag van bezoekers op je website of webshop helder in kaart. Met deze inzichten kan je weer betere beslissingen maken.
Meten van klikken, scrolls en interacties
Slimme tagging via Google Tag Manager (GTM)
Data in GA4 staat klaar voor actie
Volledige controle over conversiepunten
huray's event tracking-aanpak
Stap 1: doelen bepalen
We beginnen met een kick-off en het in kaart brengen van je conversiedoelen en belangrijkste interacties.
Stap 2: Analyse & meetplan
We maken een meetplan dat precies laat zien wat, waar en waarom we een event zo graag willen tracken.
Stap 3: Inrichting in Google Tag Manager
We richten tags, triggers en variabelen in en we doen dit helder en overzichtelijk.
Stap 4: Testen
We controleren of alles 100% goed werkt en de data juist wordt doorgestuurd naar Google Analytics.
Stap 5: Dashboards
Via Google Analytics maken we de data inzichtelijk en bruikbaar. Zodat je echt wat kan doen met je inzichten.
Stap 6: Oplevering
We leveren het meetplan op en geven uitleg zodat jij of je team ermee aan de slag kan.
Event tracking geeft je alle inzichten
Beslissingen maken op onderbuikgevoelens hoeft niet meer. Met goede event tracking weet je precies waar kansen liggen รฉn waar conversies weglekken.
Wij helpen je niet alleen met de techniek, maar ook met de vertaalslag naar optimalisatie. Want meten is pas waardevol als je er ook echt iets mee doet.
De brug tussen marketing en data
Event tracking is de basis voor al jouw marketingbeslissingen. Van campagneresultaten tot UX-verbeteringen: als je weet waar je gebruikers afhaken of converteren, kun je daar direct op sturen.
Huray brengt jouw marketingdata tot leven, dit doen we overzichtelijk, begrijpelijk en vooral: actiegericht.
Aan de slag Met event tracking
Wil je eindelijk meten wat echt telt? Laat Huray je helpen met het instellen, optimaliseren en benutten van event tracking. Vul het contactformulier in, dan sparren we vrijblijvend over jouw meetdoelen.