TikTok Marketing

Huray helpt je bij het opzetten van een succesvolle TikTok-marketingstrategie.

''TikTok is toch alleen voor dans filmpjes?''

- Alle Nederlanders boven de 50

TikTok is razend populair onder een jong publiek en het platform groeit in rap tempo. Dit biedt mooie kansen voor bedrijven die een jonge doelgroep op een authentieke manier willen bereiken. Maar hoe zet je TikTok effectief in voor je marketingstrategie? En is het platform interessant voor jouw bedrijf? Huray helpt je maar al te graag bij het opzetten van een succesvolle TikTok-marketingstrategie.

AI-marketing

Wat is TikTok?

TikTok is een social media platform waarop gebruikers korte video's van 15 seconden tot 10 minuten kunnen maken en delen. In 2016 werd TikTok onder een andere naam opgericht, waarna de app in 2017 werd gelanceerd. Door het algoritme is TikTok zo groot geworden: het toont content op basis van gebruikersinteresses, waardoor zelfs de kleinste accounts viral kunnen gaan. Daarom is het een ideaal platform voor bedrijven die op een creatieve manier zichtbaar willen worden.

4,3 miljoen gebruikers in Nederland

2,6 miljoen dagelijks actieve gebruikers

Het snelst groeiende social media platform in Nederland

44% tussen de 12-27 jaar

AI-Marketing inspiratiesessie

Voordelen van TikTok marketing

Waarom zou je als bedrijf actief willen zijn op TikTok? Enkele voordelen van TikTok zijn:

  • Gigantisch bereik: Met meer dan 4,3 miljoen actieve gebruikers in Nederland biedt TikTok een gigantisch publiek.
  • Sterk algoritme: Waarbij andere social media platforms content vaak wordt getoond aan alleen de volgers, wordt bij TikTok de content getoond aan gebruikers met overeenkomende interesses. Zo kunnen kleine of nieuwe accounts ook veel views krijgen.
  • Creativiteit: TikTok heeft veel creatieve content, wat merken een kans geeft om op een menselijke en creatieve manier in contact te komen met hun doelgroep.
  • Hoge betrokkenheid: TikTok gebruikers spenderen gemiddeld 95 minuten per dag op dit populaire platform, dit zorgt voor hoge interactieratioโ€™s.

Is TikTok interessant voor mijn bedrijf?

TikTok is zeker niet alleen voor tieners of dansvideoโ€™s. Steeds meer bedrijven uit verschillende sectoren boeken succes op dit platform. Of TikTok interessant is voor jouw bedrijf, hangt af van je doelgroep en de manier waarop je je merk wilt presenteren. Is jouw doelgroep jonger dan 35 jaar? Dan is TikTok vrijwel onmisbaar voor jouw marketingstrategie. Maar ook e-commercebedrijven, dienstverleners en B2B-bedrijven kunnen veel waarde uit TikTok halen met de juiste contentstrategie.

Tiktok Marketing

Hoe krijg je veel bereik op TikTok?

Consistentie is key

Probeer regelmatig te posten en blijf experimenteren met verschillende formats.

Samenwerkingen met influencers

Werk samen met influencers om jouw producten of diensten op een natuurlijke manier bij hun volgers te introduceren.

Speel in op trends

Weet wat er viraal gaat en speel hier op in. Gebruik trending audioโ€™s, challenges en hashtags om de kracht van het algoritme te gebruiken.

Engagement stimuleren

Moedig reacties en shares aan om een groter bereik van je content te krijgen.

Wees authentiek

Wees authentiek op dit platform. TikTok-gebruikers houden van spontane content. Vermijd gelikte en te commerciรซle videoโ€™s.

Hoe kan je op TikTok adverteren?

Naast organische content biedt TikTok ook sterke advertentiemogelijkheden op dit populaire platform:

  • Top View Ads: Een volledige advertentie die verschijnt zodra de app wordt geopend.
  • In-Feed Ads: Advertenties die tussen organische content verschijnen en perfect opgaan in de gebruikerservaring op de โ€˜for youโ€™ pagina.
  • Creator Marketplace: Dit is de plek om in contact te komen met influencers en creators. Op deze manier kan je samenwerken met een influencer om jouw producten of diensten te promoten.
  • Spark Ads: Met Spark Ads promoot je bestaande organische videoโ€™s en vergroot je het bereik met een advertentiebudget.
  • Branded Effects: Creรซer als bedrijf speciale filters en AR-effecten die gebruikers in hun videoโ€™s kunnen gebruiken.
Huray zoekmachine adverteren (SEA)
SearchGPT

Hoe werkt het Algoritme van TikTok?

Het TikTok-algoritme bepaalt welke video's gebruikers te zien krijgen en het geeft zelfs de kans aan kleine accounts om viraal te gaan. Het algoritme kijkt naar factoren zoals interactie (likes, reacties, kijktijd), videogegevens (hashtags, geluiden, beschrijvingen) en apparaatinstellingen. Hoe meer interactie een video krijgt, hoe groter het bereik. Content wordt dus niet alleen aan volgers getoond, maar ook aan nieuwe gebruikers met een vergelijkbare interesse.

Aan de slag met TikTok marketing.

Wil jij TikTok inzetten voor je bedrijf? Huray helpt je om jouw TikTok marketing tot een succes te maken. Neem contact met ons op en kom in contact met onze TikTok specialisten!

Ik wil groeien met TikTok