huray-watermark-gray

AB Texel Group

Een recruitment campagne met de juiste route

De vraag aan Huray
“Hoe zorgen wij op korte termijn voor nieuwe collega’s van hoge kwaliteit?”

ab-2

Het groeiresultaat van AB Texel Group

214 sollicitanten

7 nieuwe collega's binnen 3 maanden

26.000 relevante website bezoekers

Uitdaging

Het tekort aan (vrachtwagen)personeel belemmert logistiek dienstverlener AB Texel Group België in hun grenzeloze ambities. Meer klanten kunnen helpen in het ontzorgen van het transport van onder andere agrarische producten, veevoer, zuivel en gekoelde foodproducten.

Een ijzersterke recruitmentcampagne was dus broodnodig. Eentje die niet alleen zorgt voor een flinke aanwas aan sollicitanten, maar die ook een boost geeft aan de naamsbekendheid.

AdobeStock_451783990
SEO

Oplossing

In de recruitmentcampagne zetten we volop in op awareness en doelgroepgerichte advertenties. Met consistente en herkenbare content willen we de aandacht trekken van potentiële collega’s. De omnichannel-mix bestond uit:

  • Online leadcampagnes
  • Social Ads
  • Paid Search
  • Out of Home bannering
  • Bestickerde vrachtwagens

Een strakke brandmovie en een duidelijke werkenbij-site maakt de campagne rond.

Resultaat dankzij een growth mindset

Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.

Analyse

De werkenbij website van AB Texel Group, abtexelgroup.work, werd voornamelijk gevonden via de corporate website. Veel nadruk op het nijpende te kort aan vrachtwagen chauffeurs was er niet én de focus was voornamelijk Nederland. Wel is de merknaam AB Texel een sterke naam, met een goed imago. Chauffeurs willen werken voor zo’n mooi merk, zaak is deze chauffeurs dus te bereiken op de juiste plekken op de juiste manier.

Ideeën

Een merk met een dergelijk imago moet op de juiste manier weer worden gegeven. Met content die het merk én de mensen toont. Deze content serveren we via Google Ads en Meta bij de doelgroep, om maximaal impact te maken. Daarnaast is LinkedIn met functie-targeting ook interessant genoeg om te testen voor deze campagne. En naast de onlinekanalen zagen we offline kansen om potentieel nieuwe chauffeurs op de weg te bereiken.

Prioriteren

Zo snel mogelijk nieuwe sollicitanten binnenhalen voor Vlaamssprekend België. All-out in dat gebied met touchpoints op verschillende plekken, online én offline. Met continu een focus op kwaliteit.

Testen & valideren

Dankzij de brede inzet kwam er direct een goede hoeveelheid sollicitanten binnen waarbij de kwaliteit voldoende bleek. Hier zagen we kansen om de kwaliteit nog hoger te krijgen. De focus kwam zo nog meer te liggen op een lagere kwantiteit, maar hogere kwaliteit.

Evalueren

Ondanks een specifieke targeting op functie bleek LinkedIn niet de juiste plek voor de doelgroep. Focus op de best presterende kanalen en campagnes leverde een hogere kwaliteit op. Daarnaast was er een duidelijk verschil in resultaten bij verschillende banners welke we op de juiste manier wisten uit te buiten.

De juiste focus om te groeien

  • Google Ads

    0%
  • Meta Ads

    0%
  • LinkedIn Ads

    0%
  • Content creatie

    0%
  • Website optimalisatie

    0%

Conclusie

Wil je sollicitanten? Dan krijg je sollicitanten! Door de juiste doelgroep te targeten en hen aan te spreken met een positieve en herkenbare boodschap, wisten we razendsnel de doelgroep te bereiken.

Het tekort aan medewerkers was voor AB Texel Group vrijwel direct na de start van de campagne van de baan. Dankzij dit enorme succes wordt de campagne nu ook uitgerold in Nederland en volgt een uitrol in Duitsland. En AB Texel Group België kan ondertussen vol gas verder met haar ambities!

MicrosoftTeams-image-1-1828x1500

Ook digitaal groeien?

Dan is Huray jouw partner. Vertel ons jouw digitale uitdaging. Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.

Liever direct contact? Je kan ons altijd bellen of mailen.

huray-jasper-kruiswijk

Jasper Kruiswijk

"*" geeft vereiste velden aan

Vertel ons jouw uitdaging

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.