Met een duidelijke richting is het makkelijker sturen
Ongetwijfeld ben je al bezig met marketing, zelf of met een bureau. Elke maand kijk je weer naar de cijfers in prachtig opgemaakte dashboards en wordt je vast hetvolgende verteld; Deze advertentie had zoveel impressie, kliks en was beter dan de andere. Maar hoeveel heeft de marketing inspanning nou echt opgeleverd? Waar zit de volgende stap? Waar kunnen we de volgende verbetering maken. Precies dit is wat wij doen. Naast de lopende marketing kritisch mee denken en extra waarde blijven bieden om jou te helpen groeien en te voorzien van nieuwe inzichten.
Wij geloven dat je een bedrijf kunt ontleden in 4 macrostrategieën zeg richtingen die je elk kan voeden met meer dan 40+ microstrategieën (bouwblokjes). Door er elke keer eentje te optimaliseren blijf je continue (kleine)stappen zetten. En door stappen te zetten realiseer je groei.
Gericht groeien Met het Groeikompas
Wij hanteren hiervoor onze Growth marketing methode waarbij we continu kijken naar 4 verschillende richtingen onder te verdelen in:
- Missie & Markt
- Het landschap en de doelstellingen van de organisatie in kaart brengen
- Branding & Content
- Kennis maken met het merkdomein en opzetten van de contentstrategie
- Marketing
- Vormen en uitvoeren van de growth strategie om de doelstellingen te behalen
- Conversie & Sales
- Continue bijsturen om meer waarde uit de funnel te halen en kansen te benutten
De 40+ micro strategieën
Elke micro strategie focust zich op een optimalisatie of inzicht binnen een van de 4 macro thema's. Elke strategie draagt bij aan een holistische benadering van groei, waarbij de focus ligt op zowel de interne als externe factoren die de organisatie beïnvloeden. De combinatie van deze macro- & micro strategieën biedt een veelzijdige aanpak om duurzame groei en concurrentievoordeel te bereiken.
Hieronder de must have Microstrategieën
Domein Verkenning
Hoe ziet het speelveld er uit? Wie zijn de concurrenten, welke trends spelen er en wat voor kansen signaleren we? We kijken vooral niet door de roze bril maar zijn oprecht eerlijk en kritisch.
Customer Experience
Het in kaart brengen van de doelgroep en buyer persona's is cruciaal omdat het helpt om de marketingstrategieën effectiever te maken. Door een duidelijk beeld te hebben van wie de klanten zijn, hun behoeften, voorkeuren en gedrag, kunnen we jouw producten, diensten en boodschappen nauwkeurig afstemmen op hun specifieke verwachtingen. Dit leidt niet alleen tot een hogere conversieratio, maar versterkt ook klantloyaliteit en tevredenheid. Met gerichte communicatie die resoneren bij de doelgroep, maximaliseer we de impact van de marketinginspanningen.
Groei Framework
Op basis van alle bevindingen zetten we de lijnen uit. Dit framework vormt de basis waar we ons de komende maanden op richten, welke acties we uitvoeren en op welke KPI's we sturen.
En nog Veel meer ...
Naast deze essentiële fundamentele microstrategieën die je wat ons betreft echt moet hebben voor je aan de slag gaat met jouw marketing hebben we natuurlijk nog veel meer microstrategieën die je kan inzetten binnen jouw groei. Welke je hiervoor moet inzetten bepalen we aan de hand van een groeikompas. Hiermee stuur je jouw organisatie en groei altijd in de juiste richting.
Let's Grow!
Waar ligt jouw uitdaging? Onze specialisten adviseren graag hoe jij deze de baas wordt.
Ben jij klaar voor groei? Dan is Huray klaar voor jou.