MENU
SLUITEN
Huray up

Op zoek naar digitale groei? Let’s grab a coffee.

Bellen Mailen
Huray watermark
Vascobelo
Marketing

Van

koffieleverancier

naar toonaangevend

lifestylemerk

Vascobelo is een gerenommeerd Belgische koffieleverancier die de kwaliteit van zijn ‘zwarte goud’ altijd zeer serieus heeft genomen. Om op te vallen en de concurrentie voor te blijven, focust Vascobelo zich de laatste jaren steeds meer op de cultuur rondom koffie.

Dit zorgt ervoor dat Vascobelo inmiddels veel meer is dan ‘slechts’ een koffiemerk. In meer dan 30 internationale vestigingen komen koffie-, thee- en wijnliefhebbers samen om te lunchen, dineren en de Vascobelo-lifestyle te proeven.

De torenhoge ambities van Vascobelo zijn duidelijk: groeien naar 300 vestigingen, wereldwijd.

70%

Lead kwaliteit

25%

Extra Brand Awareness

4.5+

Miljoen Online Views

Een volwassen lifestyle merk

Hoe positioneer je jezelf als een volwassen lifestyle merk en verover je de wereld? En hoe los je een landelijk tekort aan horecapersoneel door de COVID-crisis op? Het korte antwoord: slim omgaan met digitale transformatie.

Door data in te zetten als sleutel tot succes, hielp Huray mee de basis te leggen om het koffiemerk te laten excelleren. Mét voldoende personeel in dienst.

Vascobelo x Huray

De hoogste nood bij Vascobelo: het invullen van 50 open vacatures. Wij geloven dat een solide merkidentiteit aan de basis ligt voor een succesvolle campagne. Door middel van co-creatie scherpten we met Vascobelo dus de kernwaarden, visie en strategie aan om de groei te kunnen realiseren.

Een mooie online uitdaging

Kwaliteit over kwantiteit

Gezien de huidige schaarste aan arbeidskrachten is het imago van een bedrijf als employer brand belangrijker dan ooit. In elke branche, maar vooral in de horeca. Een aantrekkelijk imago, profiel en cultuur is een noodzaak om de interesse van potentiële nieuwe medewerkers te wekken. Als mensen deel willen uitmaken van jouw beweging en het gevoel hebben dat ze bij jou horen, ben je een stap voor. De volgende aanpak was fundamenteel voor het succes van de campagne: het aantrekken van kwalitatieve kandidaten op basis van Vascobelo’s merkwaarden. #culturebeatssalary

De Vascobelo Lifestyle

Vascobelo staat voor eerlijkheid en positiviteit. In jezelf geloven en anderen op een eerlijke manier motiveren zijn hierbij belangrijke bedrijfswaarden. Eervol en oprecht zijn. Vascobelo heeft een sterk moreel besef en onderschrijft familiewaarden. Het is van mening dat de tijd die je met dierbaren doorbrengt altijd moet worden gekoesterd. Bezoek herinneringen uit het verleden met dierbaren en creëer nieuwe. Geniet van de Vascobelo-levensstijl.

Be your finest self

Onze merkstrategen- en specialisten creëerden de wervingscampagne “Be your finest self”, matchend met de identiteit van Vascobelo. Waar word jij nu écht blij van? Hoe word jij de beste versie van jezelf?

Op basis van de communicatiepijlers “Activate”, “Match” en “Experience”, lanceerden we een korte-termijn campagne om de vijftig nieuwe werknemers te vinden. Dit altijd met de lange termijn in gedachten: een duurzame groei op basis van kwaliteit.

Digitale transformatie als hulpstuk

Om de plekken zo snel mogelijk te vullen, creëerde Loyals een aparte careers-site, die gelinkt staat aan het AI-gedreven Recruitee platform. Hierbij was het marketingteam van Huray betrokken, dat Vascobelo creatieve en technische campagne-ondersteuning gaf. ‘Be your finest self’ werd uitgerold op Google Ads, Meta en LinkedIn. Mét resultaat.

Exceptionele resultaten

Met een lead kwaliteit van ruim 70%, meldden zich maandelijks 40 kwalitatieve kandidaten bij Vascobelo. Daarnaast is de online naamsbekendheid flink gestegen. In de eerste fase van de campagne nam de naamsbekendheid toe met 14%, terwijl in de tweede fase de naamsbekendheid steeg tot maar liefst 25%.

Een resultaat waar – zéker in deze tijd – menig (horeca)ondernemer vooral op hoopt. Omdat het aantal sollicitaties zó hard ging, en Vascobelo de groei op duurzame manier wil realiseren, besloten we op aanvraag van Vascobelo’s HR-afdeling de campagne op te schorten. Een mooier compliment konden we niet krijgen.