AB Texel Group
Een recruitment campagne met de juiste route
De vraag aan Huray
“Hoe zorgen wij op korte termijn voor nieuwe collega’s van hoge kwaliteit?”
Het groeiresultaat van AB Texel Group
214 sollicitanten
7 nieuwe collega's binnen 3 maanden
26.000 relevante website bezoekers
Uitdaging
Het tekort aan (vrachtwagen)personeel belemmert logistiek dienstverlener AB Texel Group België in hun grenzeloze ambities. Meer klanten kunnen helpen in het ontzorgen van het transport van onder andere agrarische producten, veevoer, zuivel en gekoelde foodproducten.
Een ijzersterke recruitmentcampagne was dus broodnodig. Eentje die niet alleen zorgt voor een flinke aanwas aan sollicitanten, maar die ook een boost geeft aan de naamsbekendheid.
Oplossing
In de recruitmentcampagne zetten we volop in op awareness en doelgroepgerichte advertenties. Met consistente en herkenbare content willen we de aandacht trekken van potentiële collega’s. De omnichannel-mix bestond uit:
- Online leadcampagnes
- Social Ads
- Paid Search
- Out of Home bannering
- Bestickerde vrachtwagens
Een strakke brandmovie en een duidelijke werkenbij-site maakt de campagne rond.
Resultaat dankzij een growth mindset
Met onze growth mindset zorgen we voor een toegevoegde waarde in elke fase van de campagne. De belangrijkste learnings in elke fase zetten we op een rij.
De juiste focus om te groeien
Conclusie
Wil je sollicitanten? Dan krijg je sollicitanten! Door de juiste doelgroep te targeten en hen aan te spreken met een positieve en herkenbare boodschap, wisten we razendsnel de doelgroep te bereiken.
Het tekort aan medewerkers was voor AB Texel Group vrijwel direct na de start van de campagne van de baan. Dankzij dit enorme succes wordt de campagne nu ook uitgerold in Nederland en volgt een uitrol in Duitsland. En AB Texel Group België kan ondertussen vol gas verder met haar ambities!
Ook digitaal groeien?
"*" geeft vereiste velden aan